Vladimirs Novodvorskis: Referenduma rezultāti. Iespējamie scenāriji

(Autors nenosauc, viņaprāt, vēlamāko variantu, bet sauc latviešu pašnoteikšanās tiesības par fobiju izpausmi. Tomēr paldies par analīzi. Lasītāju vēstures saglabāšanai pieliku arī komentārus, nelabojot rakstības kļūdas. Šajā ziņā varam būt droši, ka ne vien Latvijas nelojālo iedzīvotāju, bet arī Krievijas slepeno dienestu tīmeklī un sociālajos tīklos rakstītie komentāri no “Jāņa”, “Kristapa”, “Arta”, “Dainas” utt. kļūs arvien grūtāk atšķirami. KRIEVU PAVASARA 1.PAKĀPES ZAUDĒJUMU KAČĀS UZ NEPILSOŅU NEMIERIEM. ATPAZĪSIM MUSINĀTĀJUS, IMPORTA NEMIERNIEKUS UN PASMIESIMIES. I.L.)

DELFI, 15. februāris 2012 12:48

1. Etniskā spriedze sabiedrībā ir mīts. Tā parādās tikai tad, kad to inspirē politiķi. Ja sabiedrību aplūko kā piramīdu, tās pamatā ir vienkāršie pilsoņi, otrajā līmenī – 10% aktīvie pilsoņi (sabiedrība), sabiedriskās organizācijas un plašsaziņas līdzekļi, trešajā līmenī – politiskā elite, spriedze manāma lielākoties tieši politiķu un plašsaziņas līdzekļu līmenī. Šobrīd Latvijā darbojas latviešu un krievu politiskā elite. Vienai ir sabiedriski ekonomisko procesu vadības sviras, bet otrai, atrodoties ilgstošā opozīcijā, tādu nav. Tāda pati aina parādās, pētot plašsaziņas līdzekļu darbību Latvijā. Pastāv divas informatīvās telpas. Tāpēc problēmas risinājumu jāmeklē tieši politiskās elites un plašsaziņas līdzekļu līmeņos.

2. Referendums ir atbildības novelšana uz pilsoņu pleciem, jo politiskā elite nav spējīga uz dialogu un savstarpēji pieņemamiem kompromisiem. Referendums ir Saeimas ārkārtas vēlēšanu, konfrontācijas un ciniskas politikas kārtējās Dombrovska valdības veidošanas laikā sekas. Pastāvošās varas saglabāšanas labā tika nodotas sabiedrības un valsts ilgtermiņa intereses. Krievu politiskās elites neiekļaušana valdībā un tālākā ignorēšana tika interpretēta kā necieņa pret krievvalodīgajiem iedzīvotājiem. Lai panāktu sabiedrības saliedētību, integrāciju jāsāk no augšas.

Turpmākie, iespējamie scenāriji:

1. Latviešu un krievu politiskās elites sadarbība (konsolidētās demokrātijas modelis): saistīta ar izmaiņām valdības līmenī, plašas valdības koalīcijas izveidošanu ar “ceļa kartes” vai sabiedriskā līguma parakstīšanu starp visām politiskajām partijām. Politiskajām partijām jāparaksta vienošanos. Tai jābūt līdzīgai dokumentam, ko parakstīja Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā priekšvakarā. Šajā dokumentā jānosaka abām kopienām svarīgos jautājumus – valoda, vēsturiskais mantojums, izglītība un pilsoņu līdzdalības; jānosaka vienotus mērķus, kā arī visu politisko partiju pārstāvjiem jāuzņemas atbildību par šiem jautājumiem. Šī modeļa veiksmīgas attīstības obligāts priekšnosacījums ir nopietna valsts informatīvā politika, valsts lomas pieaugums preses brīvības nodrošināšanā un vienotas informatīvās telpas izveidē. Šis process ir saistīts ar krievu un latviešu politiskās elites līderu diskreditāciju.

2. Politisko elitu sajaukšanās (ilgstošāks process) – notiks nopietnas izmaiņas Latvijas politisko partiju līmenī: nostrādās centrbēdzes spēki. Vairākums partiju, kuras darbojas Latvijā, ir vienas idejas projekti: oligarhu nošķiršana no varas (Vienotība, Zatlera reformu partija), šo oligarhu varas saglabāšana – ZZS, likvidētās Tautas partija un LPP/LC, krievvalodīgo pilsoņu nākšana pie varas un viņu interešu aizstāvēšana – Saskaņas centrs, latviešu dominēšana un nepieļaušana, lai pie varas nāktu krievvalodīgo iedzīvotāju pārstāvji – Visu Latvijai/TB. Jānostrādā centrbēdzes spēkiem, kā iznākumā izveidosies politiskās partijas, kas pēc Rietumu parauga būs balstītas uz ideoloģiju. Process ir saistīts ar politiski ekonomiskās ietekmes sfēru pārdalīšanu un jaunu mini oligarhu parādīšanos.

3. Trešais scenārijs – konfrontācijas turpināšanās. No vienas puses par šāda vektora attīstības katalizatoru var kļūt pilsoņu pieaugošā neapmierinātība ar ekonomisko un sociālo situāciju valstī. To var izmantot pašreiz opozīcijā esošā, krievvalodīgā politiskā elite un izmisušie spēki, kas apkalpo oligarhus. No otras puses, nacionālo jautājumu eskalācija, latviešu fobiju aktualizācija un apelēšana pie vēsturiskās atmiņas valsts ekonomikas stagnācijas un neizbēgamas sociālās apdrošināšanas sistēmas krīzes apstākļos turpinās pašreizējās koalīcijas atrašanos pie varas. Tādēļ valdošā latviešu politiskā elite pēc referenduma var aktualizēt jautājumus, kas skar tālāko izglītības sistēmas reformu, valodas un informatīvās politikas stingrību.

Valsts valodas aizstāvju aktīvā aģitācijas kampaņa pirms referenduma, īpaši no “Vienotības” politiķu puses, partijas līderu neviennozīmīgie brīdinājumi, ka referendums ir tikai cīņas sākums, kā arī lielais atbalsts, valdošās partijas aicinājumiem, norāda tieši uz pēdējā attīstības modeļa izvēles pusi. Tādēļ šīs problēmas risinājuma iniciatīva varētu nākt no aktīva politiskā spēka, kurš apzinās šīs problēmas svarīgumu, no valsts prezidenta iniciatīvām vai jaunas sabiedriskās organizācijas – sabiedriskās kustības veidošanās ceļā.

Komentāri

GR15.02.2012 13:10
Brīžiem šķiet, ka cilvēku ar smadzenēm Latvijā vairs nav. Un prieks, ka tomēr kāds vēl ir palicis. Vairāk tādu rakstu!

pievienota 1 atbilde
gints15.02.2012 13:11
http://www.youtube.com/watch?v=Ya5s_gC 3u2A

Eko15.02.2012 13:21
Vēsturi ir jāatceras. Jebkura nācija atceras savus pāridarītājus un arī mēs atcerēsimies. Krievu aicinājumi aizmirst vēsturi ir velme ienaidniekus padarīt par draugiem un nedrīkt pieļaut, ka krievi regulē mūsu vēstures uztveri.

Pamēgiet aicināt skotus un velsiešus aizmirst angļu izdarības 800 gadus atpakaļ. Pamēģiniet aicināt angļus aizmirst vācu uzlidojumus, utt.

Vēsturi nedrīkst aizmirst. Un arī nevajag.

pievienotas 2 atbildes
ES pats15.02.2012 13:34
Es gan vairāk pieļauju par nopietnām izmaiņām politisko grupējumu attiecībās – SC jānonāk valdībā, citādi “ziepes” būs agri vai vēlu…
Iespējams, ka daudzi latvieši arī balsos PAR, lai politiķi saprastu, ka “sprādziens” var kļūt nevaldāms…

ES pats to Eko15.02.2012 13:39
Plašajā Sibīrijā labi atceras mūsu vectēvus – streļķus, kuri glāba sibīriešu pūlku no vācu gāzēm 1.P.K.
taču tikpat labi tur atceras latviešu partizānus un čekistus, kuri Sibīrijā iedibināja Padomju varu, kas beigās atnāca arī līdz Latvijai.

Šeit ir daudz aprobežoto, kuri IDEJU PAR TAUTAS VARU PADOMIJĀ pārnes uz “krievu varu”, BET… to realizēja Ļeņins ar latviešu strēlnieku durkļiem un līdz latvieši kopā ar ēbreju frakciju nenolēma izvēlēties Kirovu par Vlasts vadītāju – tikmēr viņi vēl dzīvoja…

Tikai pēc tam sākās Staļina represijas pret tautām un latviešiem Sibīrijā atņēma skolas, bibliotēkas, vadošās personības…
Kur bija krievu “okupanti”?

pievienota 1 atbilde
qq => Daina15.02.2012 13:44
kurš vienmēr skatās pagatnē, tām nav nākotnes

pievienota 1 atbilde
VB15.02.2012 13:45
“Krievu politiskās elites neiekļaušana valdībā un tālākā ignorēšana tika interpretēta kā necieņa pret krievvalodīgajiem iedzīvotājiem.”
Kā tā “tika interpretēta”? Kurš interpretēja tik nekaunīgi un dumji?

Edgars Liepins15.02.2012 13:48
..bet beerni katla dibenaa, bija sakjepushi vienaa galodaa, un runaaja nesaprotami – ne vairs klimpu, ne kjilkjeenu valodaa..:):) PRET PRET PRET!!!
http://www.youtube.com/watch?v=P75lBzL JZQQ

kaads15.02.2012 13:50
Bermon… pardon, Lindermaniaade naak!!! Tauta, raadiet kas kursh esat!!

ai15.02.2012 13:51
Tur jau taa lieta, ka visas nesaskanjas augshaa! Un tur – neviens ar varu daliities negrib un negribees, katrs dreb par savu kreeslu… Tautai izmetiis kaarteejo kaulu…”kodolu”….lai shuumeejaas taalaak…

L.15.02.2012 13:58
Cilvēks elementāri neizprot poroblēmu! Kā jūtas latvieši, kad Latvijā viņus nesaprot, ja viņi runā latviski, viņiem neatbild latvieki, nepieņem darbā, jo neprot krievu valodu, prasa runāt krieviski darba kolektīvā un citādi diskrimibnē? Nevajag prātot nezin ko, bet elementāri iedomāties šo! Nerunājot par visiem pāridarījumiem, par kuriem neviens pat nedomā atvainoties! Tā vietā tiek propagadēts viedoklis, ka krievi ir labāki, tiem lielākas tiesības, ka viņiem viss atļauts! Kā tad var justies latvietis? Fakts ir tāds, ka krievi uzskata sevi par “izredzētiem”, bet latviešus – “par “fašistiem, kuri runā suņu valodā”. Tad ar šo arī vajag sākt! Atzīt, ka latvieši ir tādi paši kā krievi, ka viņiem ir tiesības runāt, tikt saprastiem un saņemt atbildi latviski! Un tās nav nekādas fobijas, tā ir vienkārši vēlme pēc taisnības!

pievienota 1 atbilde
Arvīds Kalme15.02.2012 13:58
Kamēr tās 180 000 “Čūskas azotē” un “utis kažokā”, kas visādos veidos vēlas atjaunot savu kundzību, ar labu nebūs aizvēkušās uz turieni, kur viņas itkā sauc atpakaļ, miera un saticības nebūs. Ar pārējiem cittautiešiem, kas vairumā ir krietni un godīgi ļaudis, ir iespējams sadarboties un sadzīvot.

NIKS FONTS15.02.2012 13:59Manifestus raksta un paraksta parasti pirms pilsoņu vai citu karu sākšanas, lai var teikt mēs gribējām to labāko, bet notika kā parasti.
Pašlaik tiek tautas daļas Latvijā aktīvi vadītas viena pret otru – krievi pret latviešiem, jo tas ir varai izdevīgi – novērš uzmanību no ekonomikas problēmām – genocīda pret latviešu tautu, tos izsūtot svešumā simtos tūkstošos, saskaņā ar likumdošanu krievi no Krievijas drīkst iebraukt Latvijā, pērkot īpašumus, atmazgājot netīro naudu, nedeklarējot ienākumus.

Šis referendums ir antikonstitucionāls, jo ir pretrunā ar Satversmi, balstīts uz POLITISKU LĒMUMU. Šinī referendumā balsojums PRET nenes juridiskas sekas, jo no tā nav atkarīgs PAR balsojumu skaits.

Šis politiskais solis, izvedot referendumā ielās uz vēlēšanu iecirkņiem visu valsts pilsonisko sabiedrību, norāda uz apzināti veidotu konfrontāciju, kuras rezultātā var izraisīties konflikti.

Līdzīgi bija, kad 13. janvārī 2009.g. arī Doma laukumā aicināja uz politisku mītiņu tā pati Āboltiņa, Pabriks, Štokenbergs. Mēs zinām, tas beidzās ar izsistiem Saeimas ēkas logiem un daudziem cietušajiem.

Es neticu valsts varas turētājiem, kas izzaguši valsti, piekopj genocīdu pret latviešu tautu, ar referendumu atklāti REFERENDUMA DIENĀ, 18. februārī APDRAUD SABIEDRISKO KĀRTĪBU UN LATVIEŠU VALODAS STATUSU, kas nostiprināts ar Satversmi, novēršot uzmanību no valsts varas turētāju patiesajiem mērķiem, piekopjot genocīdu pret latviešu tautu, PASLIKTINOT LATVIEŠU DROŠĪBU LATVIJĀ.

???15.02.2012 14:00″
Krievu politiskās elites neiekļaušana valdībā”
Kā lai šo “krievu politisko eliti” iekļauj valdībā, ja tā sastāv gandrīz vai vienīgi no lielkrievu šovinistiem, sovjetofiliem un neo-nacistiem?

Viņu ideoloģija un mērķi ir savstarpēji izslēdzoši ar Latvijas Republikas pastāvēšanu tādā veidā, kā to dibijānaj 1918. gadā un atjaunoja 1991. gadā.

pievienota 1 atbilde
sdf15.02.2012 14:00
INTERFRONTI neņem valdībā! Akdies, akdies! Kāds apvainojums krieviem! Ko nu lai dara?

pievienotas 3 atbildes
to Es pats15.02.2012 14:01
“ES pats to Eko rakstīja:
“Plašajā Sibīrijā labi atceras mūsu vectēvus – streļķus, kuri glāba sibīriešu pūlku no vācu gāzēm 1.P.K.
taču tikpat labi tur atceras latviešu partizānus un čekistus, ku…”

taču tikpat labi tur atceras latviešu partizānus un čekistus, kuri Sibīrijā iedibināja Padomju varu, kas beigās atnāca arī līdz Latvijai.
Šeit ir daudz aprobežoto, kuri IDEJU PAR TAUTAS VARU PADOMIJĀ pārnes uz “krievu varu”, BET… to realizēja Ļeņins ar latviešu strēlnieku durkļiem un līdz latvieši kopā ar ēbreju frakciju nenolēma izvēlēties Kirovu par Vlasts vadītāju – tikmēr viņi vēl dzīvoja…
ir diezgan jocīgi, ka nesaproti atšķirību starp latviešu sarkanajiem strēlniekiem un latviešu strēlniekiem. mans vectēvs bija Latvijas armijas virsnieks, bet nekaroja Krievijā un kopā ar Ļeņinu

Zzz15.02.2012 14:03
Taa ir krievu mafijas ciinja par ietekmi Latvijaa. Krievijaa ir visaadi mafijas grupeejumi , tiem pieder bankas, resursu ieguve… Un dabiski ka vinji grib buut sheit “krisha” arii Latvijaa.
Tieshi taapeec censhas destabilizeet situaaciju, ka pamazaam zaudee savas poziicijas.
Un tieshi taapeec Krievija iebruka Gruzijaa 2008 gadaa, jo nelietis Sakashvili sho mafiju atstuuma no paarvaldes Gruzijaa.

pievienota 1 atbilde
Janka Pipars15.02.2012 14:20
http://rus.delfi.lv/news/daily/politic s/…

Navlaimes15.02.2012 14:21
ja visus sīgos notikumus pūlas atcerēties, jaunajiem pārstāstīt, tad arī nonāk pie fobijām, ka gandrīz hitleriski pieprasa PRET tur, kur pietiktu ar referenduma ignorēšanu. valdošiem pilnas bikses, ka PAR nozīmēs tikai VIENU: PAR LATVIJAS VALSTI, tāpēc iekaļ nelaimīgajos prātiņos šo pastulbo vārdiņu “pret”.

i15.02.2012 14:25
sdf rakstīja:INTERFRONTI neņem valdībā! Akdies, akdies! Kāds apvainojums krieviem! Ko nu lai dara?”

Вы, так любите Латвию, что ничего не знаете даже о самой недавней ее истории. Вы, предпочитаете жить в мифах созданных пропагандой, а не реальной жизни. Для вас будет сюрпризом, что абсолютное большинство тех, кого вы сегодня объявляете врагами Латвии, были с вами вместе, в борьбе за независимость. Даже такие “одиозные” для вас персонажи, как Линдерман и Кабанов, работали в русской редакции газеты “Атмода”! Без русских, невозможно было набрать 73,68% голосов ЗА независимость в 1991 году.

2 i15.02.2012 14:28
Taisnība, vēsturi nedrīkst aizmirst. Bet tas nedrīkst traucēt dzīvot šodien, pilnīgi pievienojos.
Bet tikai atgādināšu, ka "totālais latviešu kolaboracionisms" notika tikai nepilnu gadu pēc varas maiņas. Par kādu lojalitāti padomju varai te varētu iet runa, kad acu priekšā izsūtīto vagonu rindas? Nevajadzētu spriest pēc balsošanas rezultātiem, kad Latvija "pievienojās" PSRS, ja tā domā, tad 99% pieaugušo vajadzētu stāvēt un krist par padomju varu. Bet tā nebija, kā redzi.
pievienota 1 atbilde

Te15.02.2012 14:31
Bet jautrākais būs pēc tam.

SociālistsRevolucionārs15.02.2012 14:40
Nevaru rakstam piekrist pilnībā, bet daudz kas ir pareizi. Pašreiz gan konfrontācija un tautas ienaidnieku meklēšana nav vairs tikai politiķu līmenī. Tā notiek daudz plašāk. Nacistiskā propoganda ir padarījusi savu melno darbu - daudzi labi, pirms tam, cilvēki ir kļuvuši par nacistiem, sevi gan uzskatot tikai par patriotiem. Līdzīgi bija nacistiskajā Vācijā pirms kara. Sekas gan pasaulei nebūs tik briesmīgas, nacisti spēs iznīcināt tikai Latviju kā nacionālu valsti, vai, labākajā gadījumā - tikai paši sevi. Scenārijs arī, pēc manām domām, ir iespējams tikai viens - konfrontācijas pieaugums, varbūt, pat līdz pilsoņu (un nepilsoņu) karam.
pievienotas 2 atbildes

i15.02.2012 14:41
 2 i rakstīja:
Taisnība, vēsturi nedrīkst aizmirst. Bet tas nedrīkst traucēt dzīvot šodien, pilnīgi pievienojos.
Bet tikai atgādināšu, ka "totālais latviešu kolaboracionisms" notika tik...
pievienota 1 atbilde
Не нужно забывать и о том, что было 20-40 лет назад. Все мы, дружно ходили на демонстрации и выборы в очередной Верховных совет. И никто нас туда не гнал под дулами автоматов. Все мы слушали соловья Комсомольской набережной, товарища Табунса. А сегодня, если я спрашиваю латышей, ходил ли он на выборы в СССР, практически всегда отвечают, что принципиально не ходили! Куда же делись те 99.9% тех, кто все же ходил? Или, что то с памятью случилось?

mazgudrais15.02.2012 14:48
 GR rakstīja:
Brīžiem šķiet, ka cilvēku ar smadzenēm Latvijā vairs nav. Un prieks, ka tomēr kāds vēl ir palicis. Vairāk tādu rakstu!
pievienota 1 atbilde
kam te ir smadzenes? šitā raksta autoram?

histeriki15.02.2012 14:51
vēsturnieki visu vēsturi nemaz nezin, kur nu vēl tie, kam var grozīt galvu kā vien vēlas. vēsture visā pilnībā nav ! zināma ! nevienam ! tieši ! tāpēc ! kari ! kļuvuši ! neizbēgami ! vai par visām valstīm mēs zinām vismaz kādu kripatiņu? nē, tāpēc ir vērts aizmirst savu sāpi un DZĪVOT, runāt, dziedāt, dejot, smaidīt viens otram, paspiest roku, apkampt... saprasties.

Andrey Incognito15.02.2012 15:01
Gribat konfrontāciju? Un ka būs ieguvējs? ASV???
Skatīties visus autora komentārus

Andrey Incognito15.02.2012 15:04
 SociālistsRevolucionārsrakstīja:
Nevaru rakstam piekrist pilnībā, bet daudz kas ir pareizi. Pašreiz gan konfrontācija un tautas ienaidnieku meklēšana nav vairs tikai politiķu līmenī. Tā notiek daudz plaš...

pievienotas 2 atbildes
Чему быть, того не миновать. Всё в наших ( ваших тоже ) руках.
Skatīties visus autora komentārus

pareizais15.02.2012 15:07
Tie kuri agite referenduma nepiedalities ir vistiesakie latvijas ienaidnieki. Par referendumu visa atbildiba jauznemas SC un NA kuri darbojas kremla uzdevuma.

pievienota 1 atbilde
i15.02.2012 15:11
 pareizais rakstīja:
Tie kuri agite referenduma nepiedalities ir vistiesakie latvijas ienaidnieki. Par referendumu visa atbildiba jauznemas SC un NA kuri darbojas kremla uzdevuma.

pievienota 1 atbilde
А мне кажется, что самая большая проблема для Латвии, это такие как вы старые большевики, продолжающие по старой привычке выискивать и клеймить позором "врагов народа".

Andrey Incognito15.02.2012 15:11
 SociālistsRevolucionārsrakstīja:
Nevaru rakstam piekrist pilnībā, bet daudz kas ir pareizi. Pašreiz gan konfrontācija un tautas ienaidnieku meklēšana nav vairs tikai politiķu līmenī. Tā notiek daudz plaš...

pievienotas 2 atbildes
Pilsoņu ( un nepilsoņu ( alien ) ) karu nevienam nevajag. Tas ir strupceļš. Visiespējamākais scenārijs - krievu valodas statusa paaugstināšana līdz pieņemamam līmenim ( valsts vai reģionālā valoda ar visām izrietošām no tā sekām ) un sabiedrības izlīgšana un saliedēšana.

SociālistsRevolucionārs - pareizajam15.02.2012 15:13
Es gan dzirdēju baumas, ka abas parakstu vākšanas (VL un Lindermaņa) esot palūdzis veikt Dombrovskis - kā dūmu aizsegu saviem darbiem un nedarbiem. Bet, SC gan tur nav nekādu nopelnu.

patiesībā15.02.2012 15:16
 qq => Dainarakstīja:
kurš vienmēr skatās pagatnē, tām nav nākotnes

pievienota 1 atbilde
Kurš nezin pagātni, tam nav nākotnes.

SociālistsRevolucionārs - Andrey Incognito15.02.2012 15:17
Cerēsim! Es gan tam vairs neticu. Ja jau mani, piemēram, pat pazīstami cilvēki nekautrējās lamāt par to vien, ka es balsoju par SC.

pievienota 1 atbilde
to i15.02.2012 15:31
"Историю нельзя забывать. В том числе, нельзя забывать и ее "неприятные" моменты. Если вы помните оккупацию, не забывайте и о своем собственном тотальном коллаборационизме. И, несмотря на все ужасы истории, она не должна быть неподъемной гирей на ногах у народов. Иначе груз истории будет непрерывно воспроизводить новые и новые ужасы. Англичане, французы и русские вряд ли забудут Вторую мировую войну, и тем не менее, это не мешает им быть хорошими партнерами с Германией и в политике, и в экономике, и в культуре. "
-------------------------------------- --------------------------------------- ---------------------------
Правильные слова Вы говорите, да не так их расставляете.
Если гости переставляют мебель в хозяйском доме, то какое здесь партнество,
Замашки обижанного барина... .

pievienota 1 atbilde
sudrabs15.02.2012 15:48
...reiz vācieši uzpirka Bermontu...tagad krievi uzpirkuši Lindermani...un visi tie latviešu mankurti kas te klaigā es balsošu tā...es balsošu tā...ir vienkārši plēbeji...kas latvietis bez Dzimtenes,bez Tēvijas,bez mājām?...tik puteklis un pameslis zem svešu tautu kājām...kurp tavi prāti traucas,draugs,kur domas lidinājas?- jel nevaicā...sirds sāpēs sauc : kaut drīzāk tiktu mājās...tur katrs savā darbā stās,tur atgūsim mēs spēkus un visus senču tikumus...Dievs piedos mūsu grēkus...bet visi ušaki un lindermaņi/urbanoviči veiks savu ceļu taisno pie saimniekiem kas viņus balsta...uz Kremļa pakāji...bet latvju kangari un plēbeji kauks pakājē pie Rīgas pils : tā tauta mūs vairs nesaprot tā izsēj krievu draudzību...kas tūkstošgadēm vienoja latvju bāleliņu ar slāvu cariem,bajāriem un muižniekiem...to godā celt un slavināt lūdz atkal ušakovs ar urbanoviču un lindermans ar osipovu...jūs esiet par un mēs uz mūžien Jūsu kungi būsim...

i15.02.2012 15:52
 to i rakstīja:
"Историю нельзя забывать. В том числе, нельзя забывать и ее "неприятные" моменты. Если вы помните оккупацию, не забывайте и о своем собственном тотальном коллаборационизм...
pievienota 1 atbilde
В хозяйском доме? Это и наш дом! 20 лет, вы двигали мебель как хотели, не спрашивая нашего мнения, уютно ли нам жить за шкафом!

latvietis15.02.2012 15:54
Vajag tomēr saprast , ka latvieši nevēršas pret krievim kā tautību ! Latvieši vinmēr ir bijuši , vairāk vai mazāk , toleranti pret visām tautībām . Saskaņas Centrs demagoģiski gan viņu nepaņemšanu valdībā , gan tagad valodu referendumu iztēlo kā etnisku pārinodarījumu , kas ir galīgi nepareizi ! Saskaņas Centru nevarēja ņemt valdībā tāpēc , ka viņu ideoloģija (nostāja) ir pret patstāvīgas Latvijas valsts pastāvēšanu vispār ! (Kabānovs, Urbanovičs, Ušakovs, u.t.t. un vesela rinda citu partijas biedru , ne jau tikai deputātu un ne jau tikai krievu vai "krievvalodīgo" bet arī jau rusifīcēto latviešu ) .Tie , kuri neatzīst Latvijas valsts pastāvēšanas tiesības, kuri joprojām nejūtas piederīgi Latijas valstij , ir tie kuriem ir interese veidot itkā etniskus konfliktus , saasināt situāciju, viņi Latvijas patriotus sauc par "nacionālistim" (padomjlaiku termins ar nievājošu pieskaņu) , viņi neatzīst Latvijas okupāciju , viņi joprojām cer Latviju iekļaut ja ne NVS vai Krievijas sastāvā , tad vismz jaunvedojamajā Eirāzijas Savienība . Viņi nekad negribēs runāt latviešu ( ''tajā suņu") valodā . Tie ir, galvenokārt, bijušās PSRS Baltijas Kara Apgabala ,PSRS Valsts Drošības orģānu ,PSRS izlūkošanas un pretizlūkošanas dienestu,u.c.demobilizētie virsnieki un viņu ģimenes , diemžēl arī viņu jaunāka paaudze , kura arī dzīvo Krievijas informatīvajā telpā caur satelīttelevīziju, Internetu, krievu avīzēm u.t.t.( īpaši" Baltijas-1" , NTV Baltija, u.c televīzijas kanāli u.t.t.) Jaungadu viņi, nicinot Latviju, svin pec Kremļa kurantu skaņām un Krivijas laika joslas un svin uzvaru pār fašistisko Vāciju ne pēc Eiropas valstīs pieņemtā svinēšanas datuma - 8. maija, bet gan svin Latvijas valsts otrreizējo okupāciju - 9. maiju izmantojot PSRS karogus un Krivijas impērijas atribūtiku . Ja viņi ar visu savu uzvedību sevi personifice kā okupanti , tad viņi tā arī jāsauc tieši un atklāti - O K U PA N T I - ,BET TIE VISI NAV TIKAI KRIEVI ! IR DAUDZ LATVIJAI LOJĀLU KRIEVU , KURI IR PIEŅĒMUŠI LATVIJU PAR SAVU VALSTI ! Latvijas nacionālajai valstij ir vajadzīgs jebkuras tautības Latvijas iedzīvotājs , ja viņš atzīst Latvijas nanionālo valsti , atzīst Latvijas Satversmi un likumus, ciena tās Ievēletos Valsts vadītājus , runā (vai vismaz cenšas iemācīties) latviski un klaji neazvaino latviešus ar savu uzvedību cenšoties pierādīt , ka šeit ir Kŗievija.

pievienotas 3 atbildes
Anna15.02.2012 15:54
Ja SC būs valdībā, tad būs kā pie Ušakova, latviešus padzen no darba, bet pieņem krievus no Daugavpils, kuri nemāk pat rezolūciju uzlikt uz iesnieguma. Fakts.

pievienotas 2 atbildes
abc1234515.02.2012 15:58
вайра умная девочка срыгнула в россию из "любимой" пендосии латвии.
только полное бежденежье поставит латышких свинопасов в стойло.
вайра в ваши года(простите) вы прелесть, хотя ваши песенки не в моем вкусе.
умница,
вайру бизнес леди в президенты пендосии латвия
abc1234515.02.2012 16:04
ассимилирую латыша В РУССО любого возроста. СВИНОПАСИКИ обращайтесь мои любимии.
ДОРОГО

Andrey Incognito15.02.2012 16:04
 SociālistsRevolucionārs - Andrey Incognitorakstīja:
Cerēsim! Es gan tam vairs neticu. Ja jau mani, piemēram, pat pazīstami cilvēki nekautrējās lamāt par to vien, ka es balsoju par SC.

pievienota 1 atbilde
laiks paradīs... nedrīkst aizvēst situāciju līdz etniskajam konfliktam un sadursmēm starp latviešiem un citiem. Saskaņas Centrs pašlaik ir vienīgais politiskais spēks, kurš var apvienot visu Latvijas tautu uz savstarpējas cieņas un sapratnes pamata. Valodu likumdošana gan būs jāmaina tik un tā.

Andrey Incognito15.02.2012 16:05
 Annarakstīja:
Ja SC būs valdībā, tad būs kā pie Ušakova, latviešus padzen no darba, bet pieņem krievus no Daugavpils, kuri nemāk pat rezolūciju uzlikt uz iesnieguma. Fakts.

pievienotas 2 atbildes
nav kauna melot?

to i15.02.2012 16:11
Не каждйй бомж жертва несчастья, многим так нравится.
Не строй свой дом на развалинах соседского.
Латыши в Латвии живут уже 3500 лет, за 2000 лет до того, как появились первые славяне.

"вы двигали мебель как хотели,"
-------------------------------------- --------
Я, кстати, её не двигал, мимо, господин начальник.

Andrey Incognito15.02.2012 16:12
 latvietisrakstīja:
Vajag tomēr saprast , ka latvieši nevēršas pret krievim kā tautību ! Latvieši vinmēr ir bijuši , vairāk vai mazāk , toleranti pret visām tautībām . Saskaņas Centrs demago...

pievienotas 3 atbildes
9.maijs ir datums kad ir bijis Padomju savienības teritorijā kad Berlīnē tika parakstīts kapitulācijas akts. Par vārdu ''okupants un imigrants'' lietošanu uz Latvijas iedzīvotājiem drīz būs kriminālatbildība pēc starpnacionāla naida kurināšanas panta. Šeit ir LATVIJA un tā pieder Latvijas tautai, kas rakstīts arī Satversmē. Un Latvijas tautas 2. pamatnācija ir krievi.

Temīda15.02.2012 16:13
Kamēr krievs neiemācīsies valsts valodu, tikmēr būs karš, jo tā ir necieņas izrādīšanu pret pilsoņiem, pamatnāciju un galu galā arī valsti, kurā dzīvo!
Risinājums: ja kan nepatīk un negribas pakļauties, ir ceļš uz Maskavu!

pievienota 1 atbilde
to >sudrabs15.02.2012 16:19
...reiz vācieši uzpirka Bermontu...tagad krievi uzpirkuši Lindermani...un visi tie latviešu mankurti kas te klaigā es balsošu tā...es balsošu tā...ir vienkārši plēbeji...kas latvietis bez Dzimtenes,bez Tēvijas,bez mājām?...tik puteklis un pameslis zem svešu tautu kājām...kurp tavi prāti traucas,draugs,kur domas lidinājas?- jel nevaicā...sirds sāpēs sauc : kaut drīzāk tiktu mājās...tur katrs savā darbā stās,tur atgūsim mēs spēkus un visus senču tikumus...Dievs piedos mūsu grēkus...
======================
Tu savu dziesmu no Irijas dzied?
Baigais esi patriots!!!!!!!!!!!!

RE15.02.2012 16:21
 Eko rakstīja:
Vēsturi ir jāatceras. Jebkura nācija atceras savus pāridarītājus un arī mēs atcerēsimies. Krievu aicinājumi aizmirst vēsturi ir velme ienaidniekus padarīt par draugiem un...
pievienotas 2 atbildes
Vesture tebja ne nakormit. Budesh golodnij, bosoj no zato budesh kazhdij denj vspominatj uzhasi totalitarnogo rezhima. Tebe eto nado? Mozhet luchshe dumatj o budushem, podumaem kak najti kompromiss, chtobi nashim detjam horosho zhilosj v splochennoj Latvii?

to L.15.02.2012 16:25
 L.rakstīja:

Cilvēks elementāri neizprot poroblēmu! Kā jūtas latvieši, kad Latvijā viņus nesaprot, ja viņi runā latviski, viņiem neatbild latvieki, nepieņem darbā, jo neprot krievu v...

pievienota 1 atbilde
Razv vse tak ploho? U menja i u moih druzej net nikakih problem kogda chelovek otvechaet tebe po latishski. Mi s nashimi horoshimi druzjami latishami govorim na russkom a oni na lati6skom i otlichno drug druga ponimaem!!! i vse dovoljni

Andrey Incognito15.02.2012 16:38
 Temīdarakstīja:
Kamēr krievs neiemācīsies valsts valodu, tikmēr būs karš, jo tā ir necieņas izrādīšanu pret pilsoņiem, pamatnāciju un galu galā arī valsti, kurā dzīvo!
Risinājums: ja ka...
pievienota 1 atbilde
Ja jums nepatīk mūsu Latvijā brauciet kaut vai uz Īriju vai Lielbritāniju... Es esmu krievs un zinu latviešu valodu, tātad jūsu pretenzijas ir nevietā.

Komiski15.02.2012 17:01
Teksts vienos vārtos - vietējie impēriskie putinisti SC jālaiž pie varas ar visiem Biškekas organizētājiem un krievu spiegiem no RD. Un komenti arī jau gatavi iekopēti. Novodrvorskītis, SC sulainītis, muļķu ķērājs.

Komiski15.02.2012 17:04
Teksts vienos vārtos - vietējie impēriskie putinisti SC jālaiž pie varas ar visiem Biškekas organizētājiem un krievu spiegiem no RD. Un komenti arī jau gatavi iekopēti. Novodrvorskītis, SC sulainītis, muļķu ķērājs.

misters tvisters15.02.2012 17:06
priecē tas, ka Novodvorskis nesaprotami un sūdīgi raksta. gan komentāros pie sava raksta, gan pašā rakstā ;)

pajaco15.02.2012 17:18
Dienas vidū Lat. rādio izsskanēja ideja , ka visas nekārtības ir inscinējuši
ārvalstu specdienesti . Tad , kāda velna pēc mēs maksājam nodokļus , uzturot
iekšējos un ārējos drošības dienestus , ja iedzīvotājs nevar justies drošs
šai valstī ? Vai tik ārzemju spiegi neslēpjas kādā klusākā stūrī Dombrovska
kabinetā ? Ja tā nav , tad mūsu drošībnieku kaujas spēja nesniedzas
tālāk par logu dauzītāju apkarošanu un vēl daža laba atgādinātāja par
lata vājumu aizturēšanu . Par kādām starppartiju vienošanās noslegšanām
Novodvorskis sasapņojies , ja tik svarīga fakts , kā deputāta zvēresta
lauzšana , praktiski Saeimā netiek nosodīts , ar to parādot visu
partiju asins radniecību un stipro monolītu .

«1»15.02.2012 17:22
Labs un pareizs raksts. Vladimirs to ir sapratis.
TAGAD ATLIEK TO SAPRAST MUMS.

doma15.02.2012 17:23
Problēma ir krievalodīgo galvās.Nu apskataties uz SC.nu nosauciet kaut pāris ministrus.

Padomā pats,15.02.2012 18:08
 Ekorakstīja:
Vēsturi ir jāatceras. Jebkura nācija atceras savus pāridarītājus un arī mēs atcerēsimies. Krievu aicinājumi aizmirst vēsturi ir velme ienaidniekus padarīt par draugiem un...

pievienotas 2 atbildes
atcerēties un piedot ir daudz cilvēcīgāk, jo arī latviešiem ir jācer uz piedošanu, tajā skaitā - no pašu tautiešu puses. Spēcīgais piedod, vidēji spēcīgais atriebjas, bet vājais tikai "atceras".

Un kas liek Tev15.02.2012 18:10
 zzzrakstīja:
Taa ir krievu mafijas ciinja par ietekmi Latvijaa. Krievijaa ir visaadi mafijas grupeejumi , tiem pieder bankas, resursu ieguve... Un dabiski ka vinji grib buut sheit "kr...

pievienota 1 atbilde
identificēties ar latviešu mafiju? ceri tajā "ieradoties", "iedraudzēties"?

Gerhards15.02.2012 18:10
 latvietis rakstīja:
Vajag tomēr saprast , ka latvieši nevēršas pret krievim kā tautību ! Latvieši vinmēr ir bijuši , vairāk vai mazāk , toleranti pret visām tautībām . Saskaņas Centrs demago...

pievienotas 3 atbildes
Tu ,Incognito, sac saprast -ja mani par nacistu sauc tikai tapec ka esmu latvietis -tad gaidi adekvatu ricibu.. Kas ir ko ? Izvelies gan izteicienus... Pateicoties tadiem ka tu ...(lamuvardi izpaliek) jus -po latiskenegovarjasije > Vai latisa nenovisniki krievus neciena. Un veel ka bus ar varedu naciks un fasists ?KO ? Visi kuri runa latviski ari kriminalaatbildiba. Faktiski viss jau butu normali ,ja vien 45'gada sovjeti butu aiztinuisies prom ...

Mihails15.02.2012 19:03
Vispirms noskaidro- Kādā valstī TU DZĪVO?
Ja Latvijā, tad balso par latviešu valodu.
Ja Krievijā, tad balso par krievu valodu.
Ja Ukrainā, tad balso par ukraiņu valodu.
Ja latgalē, kas atrodas vēl Latvijā, tad par latviešu valodu.
UN tā tālāk, neatkarīgi no tautības!
Vai nav arī ezim saprotams, ka jāmīl vide, kurā TU DZĪVO!
AnRes15.02.2012 19:14
Etniskā spriedze sabiedrībā esot mīts?! Piedodiet, Novodvorska kungs, Jums laikam paveicies dzīvot blakus tik tolerantiem un klusējošiem cilvēkiem, kā latvieši! Ja būtu samainītās lomās, tad gan, iespējams, redzētu, kāds mīts tas patiesībā ir. It sevišķi, ja Jums būtu "palaimējies" piedzīvot padomju 70-tos, 80-tos kādā no importēto strādnieku Rīgas guļamrajoniem...
Referendums ir atbildības novelšana uz sabiedrības pleciem? Nu, tam varētu piekrist, ja mēs diskutētu teorētiski. Protams, ir liela sabiedrības daļa, kas vēlētos "stipru roku", vai "stipru valsti" - sauciet to, kā vēlaties. Tādu, kas visu "noliktu pa plauktiņiem", izlemtu visu vietā utt. Bet tad, kur radies, kur ne, agri, vai vēlu, parādās opozicionārs, kas apgalvo, ka valstī ir demkrātijas deficīts. Ka tautai nav teikšanas. Droši vien, patiesība ir kaut kur pa vidu. Bet jebkurā gadījumā būs jautājumi, kuri pēc definīcijas (vai Konstitūcijas) ir nododami tautas nobalsošanai. Ja vien mēs dzīvojam demokrātijas apstākļos. Varētu piekrist, ka šis gadījums ir mīkstmiesīgas politikas rezultāts, bet, ja jau tas ir nonācis līdz 200 000 pilsoņu atbalstam, tad atpakaļceļa vairs nav. Tas IR tautas nolemšanas jautājums!
Par scenārijiem gan nekomentēšu. Lielos vilcienos piekrītu aprakstītajam. Kaut gan uzsvarus un formulējumus būtu salicis savādāk. Un, atgriežoties pie pirmā apgalvojuma - konfrontācija (etniskā spriedze) var saglabāties, vai pieaugt.

Nete15.02.2012 19:15
 Anna rakstīja:
Ja SC būs valdībā, tad būs kā pie Ušakova, latviešus padzen no darba, bet pieņem krievus no Daugavpils, kuri nemāk pat rezolūciju uzlikt uz iesnieguma. Fakts.
pievienotas 2 atbildes
Tieši tā notiek pie Ušakova: latviešus padzen un komisijās pat sēdes sāk vadīt krieviski! Rusifikācija Rīgā turpinās!

Andrey Incognito15.02.2012 19:17
PAR - sabiedrības saliedēšanu
PAR - līdztiesību
PAR - Latvijas valsts saglabāšanu
PAR - Latvijas izaugsmi un nākotni
PAR - nacionalitāšu proporcionālu pārstāvniecību valsts iestādēs
PAR - mieru Latvijā
PAR - izceļojušo Latvijas iedzīvotāju atgriešanu mājās no Irijām un Lielbritānijām
PAR - tiesību atgriešanu 40 % Latvijas tautas
PAR - abu kopienu miermīlīgo pastāvēšanu
PAR - 1. republikas izglītības modeļa istēnošanu vidusskolās valodu ziņā
PAR - latviešu un krievu valodu popularizēšanu Latvijas investicionālam pievilcīgumam
PAR - normālu dzīvi
PAR - augsktāko izglītību latviešu un krievu valodā, lai katrs varētu attistīties atbilstoši savam potenciālam un kalpot Dzimtenei Latvijai

LAI DZĪVO LATVIJA!!!
3 atbildes
Tedis15.02.2012 19:17
Te viens okupants jau ir gatavs pat latviešus izsūtīt no Latvijas! Kā lai tādu ciena?
Citāts:

Ja jums nepatīk mūsu Latvijā brauciet kaut vai uz Īriju vai Lielbritāniju... Es esmu krievs un zinu latviešu valodu, tātad jūsu pretenzijas ir nevietā.

pievienota 1 atbilde
Skaarj15.02.2012 19:19
Владимир Новодворский ушел с должности

21.07.2007 19:55 

Руководитель редакции русских новостей Латвийского телевидения (ЛТВ) Владимир Новодворский покинул телекомпанию, так как не видит больше перспектив работы на государственном телеканале.

.15.02.2012 19:19
 Andrey Incognitorakstīja:
PAR - sabiedrības saliedēšanu
PAR - līdztiesību
PAR - Latvijas valsts saglabāšanu
PAR - Latvijas izaugsmi un nākotni
PAR - nacionalitāšu proporcionālu pārstāvniecību vals...

pievienotas 3 atbildes
Uzkod, draugs, uzkod! Bet labāk nedzer tik daudz nepazīstamus šķidrumus!

Puks15.02.2012 19:21
Noriebusies si tēma . Manuprāt jau sen vajadzēja gatavoties 2. valsts valodai - angļu. Filologi varētu aprēķinat ,cik ilgs laiks tam ir vajadzīgs... Agrāk vai vēlak ,bet tas būs jādara.Alternatīva ir tikai krievu val. ,bet tālā nākotnē - varbūt kāda aziātu valoda...

???15.02.2012 19:21
Владимир Новодворский, в прошлом журналист государственного телевидения и его второго (ныне 7-го) канала, вел там русскую службу новостей. Сейчас он пресс-секретарь АО „Ventbunkers”. Но речь не о работе, а о политических пристрастиях. За неполных два месяца он сумел пожертвовать 5,5 тысяч латов политическим партиям нынешнего объединения Vienotība.

Andrey Incognito15.02.2012 19:27
 Tedis rakstīja:
Te viens okupants jau ir gatavs pat latviešus izsūtīt no Latvijas! Kā lai tādu ciena?
Citāts:

Ja jums nepatīk mūsu Latvijā brauciet kaut vai uz Īriju vai Lielbritāniju....
pievienota 1 atbilde
Neviens nevar paradīt man saimniekam kur viņam ir jabrauc... Nevajag pārprast manus vārdus.

-???15.02.2012 19:29
 ??? rakstīja:
"Krievu politiskās elites neiekļaušana valdībā"

Kā lai šo "krievu politisko eliti" iekļauj valdībā, ja tā sastāv gandrīz vai vienīgi no lielkrievu šovinistiem, sovjetofi...
pievienota 1 atbilde
Takš nevajag iekļaut to t.s.politisko eliti valdībā ar varu! Nu negribēja viņi tur līst! Viņiem bija izdevīgāk bļaustīties no opozīcijas krastiem.Un tagad savu nevarēšanu var uzgrūzt uz citiem-viņiem tas izdevīgi.Citi vainīgi,un uz to sataisīja sev politisko kapitālu.

Andrey Incognito15.02.2012 19:30
 Andrey Incognito rakstīja:
PAR - sabiedrības saliedēšanu
PAR - līdztiesību
PAR - Latvijas valsts saglabāšanu
PAR - Latvijas izaugsmi un nākotni
PAR - nacionalitāšu proporcionālu pārstāvniecību vals...

pievienotas 3 atbildes
smejas tas, kurš smejas pedējais. Varat nirgaties cik gribat, atbilde būs 18.februāri... skaitļī.

fedja-i15.02.2012 19:36
 sdf rakstīja:
INTERFRONTI neņem valdībā! Akdies, akdies! Kāds apvainojums krieviem! Ko nu lai dara?

pievienotas 3 atbildes
Paklau,gudriniek!Vai tas ir slikti priekš Tevis,ka tie visi balsoja par neatkarību? Kur Tu būtu bijis tagad,ja tas balsojums nenotiktu?Bet tā-ar vienu vēzienu esi Eiropā,Rietumos.Ja negribi Eiropā palikt-lai nu kāda,bet mūsēja-tinies!Un arī-nevajag vispārināt! Cik bija arī tādu,kas sēdēja pagrabā ar kalašņikovu gatavībā un gaidīja,kad našy pridut!!!?

efb15.02.2012 19:51
Tā kā būtu pretenzijas uz analīzi... Bet kāds tam visam ir ticamības moments, ja nevienā scenārijā netiek ņemts vērā galvenais etniskās spriedzes uzturētājs un galvenā ieinteresētā puse - Krievijas specdienesti?

Puks-Eko15.02.2012 19:55
Tu raksti ,ka skoti un velsieši neaizmirst angļu pāridarījumus pirms 800 gadiem ,angļi - bombardēšanu ,ko veica vācieši. Bet gan skoti,velsieši un arī īri ,kurus savulaik apspieda angļi, tagad runā angļu valodā.Bet paši angļi (arī sakši)senatnē ieradās Lielbrit. teritorijā no tagadējās Vācijas. Un visbeidzot- vai latvieši šodien vairs gaužas par 700 verdzības gadiem vācu jūga? Gluži pretēji - nu jau vācieši ir tikai labu darījuši ,bet 2. Pas. kara laika viens otrs pat sagaidija kā atbrivotājus.
Dzivojam ES - visiem jācenšas samierināties ar smagajiem vēstures notikumiem . Neviens nevar paredzēt, vai nākotnē arī Ukraina nebūs ES un kādas nākotnē būs attiecības ar Krieviju ,Baltkrieviju. Visas lielvalstis vēlas sadarboties ar Krieviju...

tas ir rogozina projekts15.02.2012 19:58
šeit to organizē pad6ju ebreji un ždanokā eiropā.

kaut kāpēc15.02.2012 20:01
NAV NEVIENA KRIEVA, UKRAIŅA VAI BALTĶRIEVA AKTĪVISTOS. AIZDOMĪGI.

efb15.02.2012 20:05
 sdf rakstīja:
INTERFRONTI neņem valdībā! Akdies, akdies! Kāds apvainojums krieviem! Ko nu lai dara?
pievienotas 3 atbildes
Ne mazākāmērā! Kas ir okupants pēc pārliecības, tas tāds bija ir un paliks! Par to jau neviens šeit nešaubās...

Hmmm15.02.2012 20:25
Nu ko tie rusonji var puksteet.Cik nacionalitaates dziivo Krievijaa? Tikai krievi? Hahahahaha.Un kapeec Putins pasaka,ka federaacijaa buus tikai krievu valoda un viss?Ko?Savaas maajaas uz griidas dirst negribas,bet pie sveshiem var pievemt,piedirst,piechuraat un veel kaartiigi piespljaudiit,izguleeties kaartiigi saimnieka gultaa un promejot panjemt visu veertiigo?Kultuuras neseeji,kuri iemaaciijushies tikai vaardu kultuura,bet savus suudos sabristos zaabakus nomazgaat nemaak.:(

Imants15.02.2012 21:31
Nekādu kremļa specdienestu pakalpiņu valdībā. Ar SC nav iespējams vienoties, lai ko viņi solītu, tas netraucētu tai pašā dienā darīt ko citu. Ienaidnieks, kas uzdodas par draugu, ir vēl bīstamāks.

Aldis15.02.2012 21:32
Cik par šito PR gabalu kremlis sableķoja?

Eko to Puks15.02.2012 22:31
Vēsturi zinu pietiekami labi - angliju vispirms okupēja romieši (tad to pameta), tad to okupēja ģermāņi, bet ģermāņus okupēja Normandieši, ka patiesībā bija Dāņu vikingu pēcteči, kuri apmetās Francijas ziemeļos kur tagad ir Normandie reģions. Williams the Conqueror bija fraču-latīņu valodā runājošs dānis, bet jau kristīts, jo tāda bija Dāņu vienošanās ar Francijas karali. 

Tu aizbrauc uz Velsu un pamēģini kaut ko sarunāt tīrā angļu valodā (lai nepadomā, ka esi tūrists). Jā, skoti runā angliski, bet ar savu sevišķu akcentu un tūlīt taisās rīkot refrendumu par atdalīšanos no UK.

Autoram15.02.2012 22:38
Novodvorskis ir labs teoretikis bet vajs praktikis.
Krievi Latvijaa dziivo tikai ar veederi taču dveeselee tie dziivo Kremlii.
Ja tie dziivotu Latvijaa nebegtu peec paaris ebreeju-nacistu lai atgriestu Latvijaa stalinismu - krievisko nacismu.
Visi tie punkti ir tikai bla bla bla. Ja autors grib padariit krievus par Latvijas pilsoniem nee peec pases bet peec savu paarlieciibu tam vajag ne teorijas rakstiit bet saukt krievus atteikties no Kremla nacisma un atziit Latviju kaa suverenu latviešu valsti kur krievu okkupannti migranti kolonisti utt var dziivot kaa cilveeki dziivo demokratijaas.

Cognito15.02.2012 22:50
PAR - sabiedrības saliedēšanu
PAR - līdztiesību
PAR - Latvijas valsts saglabāšanu

Tie visi ir krievu nacistu-stalinistu losungi - Latvija nav Burjatijaa! Jau 20 gadus šii valsts ir starptautiskaas politikas subjekts. Un nav vajadziibas nemt instrukcijas no Kremla un to kalpu.

Janka16.02.2012 00:00
Kaut ko nesapratu - kas ir tie no varas atstumtie krievi? Pliners, Urbanovičs, Ždanoka? Kurš no viņiem ir krievs? Vai recidīvists Lindermans būtu krievs? Ja viņi cīnītos par ivritu, tad visā tajā pasākumā vizmaz būtu kaut kāda loģika.

Kolapants16.02.2012 03:43
A.Balts saka:
2012. gada 16. februāris 3.11
LATVIEŠI un mūsu draugi , sabiedrotie – mūsu senču par Tēvzemi, izlieto sviedru un asiņu dēļ, ejiet ne tikai nobalsot VISI PRET nolādētajiem okupantiem un viņu svešo valodu, kā otru valsts valodu! Bet arī atrodiet dūšu un drosmi skaļi un neatlaidīgi PIEPRASĪT nepieciešamo turpinājumu referendumam – piespiest deputātus un valdību veikt referenduma cēloņa likvidāciju, pašu GALVENO – okupācijas seku faktisku un juridisku novēršanu un UZSĀKT TO TŪLĪT!

Andrey Incognito16.02.2012 06:51
 latvietisrakstīja:
Vajag tomēr saprast , ka latvieši nevēršas pret krievim kā tautību ! Latvieši vinmēr ir bijuši , vairāk vai mazāk , toleranti pret visām tautībām . Saskaņas Centrs demago...

pievienotas 3 atbildes
par nacistu cilveku var nosaukt ja vinsh savu nacionalitati uzliec augstak par citam nacionalitatem un pieskir vienai nacionalitatei vairak tiesibu neka citiem , ka ari doma par citiem ka par untermenshen... Vai tev vajag skaidrot acimredzamas lietas?

MONTIERIS>Andrey Incognito16.02.2012 07:24
 Andrey Incognito rakstīja:
PAR - sabiedrības saliedēšanu
PAR - līdztiesību
PAR - Latvijas valsts saglabāšanu
PAR - Latvijas izaugsmi un nākotni
PAR - nacionalitāšu proporcionālu pārstāvniecību vals...
\
pievienotas 3 atbildes
Gādā jau savlaicīgi preiļu dzelteno vai pleskavas zilo,lai būtu kur 19.febr.bēdas slīcināt

atis.16.02.2012 08:54
Visumā reāli uzrakstīts! Baidos, ka Latvijā augs etniskā spriedze. Un neatkarīgi no referenduma rezultātiem! To tiešām inspirē politiķi. Talkā tiem nāk abu pušu radikāļi. Jāatzīst, gudrs Krievijas ieinteresējošo spēku plāns! Es vēl varētu saprast (kaut gan ar grūtībām) krievus, kas impērijas atjaunošanas vārdā vēlas kļūt par lielgabala gaļu. Bet man nesaprotama latviešu politiķu un radikāļu rīcība, kas ne tikai paši, bet arī visu Latvijas tautu grib pataisīt par ķīlniekiem!

Yash16.02.2012 09:24
Kamēr krievi ar attiecīgo atribūtiku ies un svinēs uzvaras svētkus pie attiecīgā pieminekļa, kamēr viņi valkās apģērbus ar uzrakstiem Rossija (nevis Latvija), kā arī liks tos uz saviem auto - tikmēr neviens latvietis viņus nemīlēs.

- Es piekrītu - ne jau visi krievi ir tādi, pie tam krievu inteliģence apzinās, ka šis referendums ir patiesībā necieņas izrādīšana latviešiem un Latvijai.
- Es piekrītu, ka tieši pēdējos šī krievu (pareizāk - postpadomju) tautas pulcēšanās pie uzvaras pieminekļa ir bijusi tieši SC un Co. veicināta, lai savāktu sev elektorātu.
- Es piekrītu, ka ir izveidojusies krievu vide un kopiena, kas vēlas panākt savu, turklāt to apmaksā un atbalsta Krievijas ārpolitiskie spēki.

Taču tas nenotiks.

Vienīgais, ko panāks krievi ar šo referendumu - krievu valoda uz visiem laikiem zaudēs iespēju kļūt par oficiālu valsts valodu Latvijā.

Tādēļ latvieši ies un nobalsos PRET.

Paldies.

kroms16.02.2012 10:04
Politiķiem "tautas balss" vienmēr ir arguments ... tad nu tagad rīda uz lielu "balsošanu" - lai vieni "politiķi" būtu galvenāki par citiem ....

paldies16.02.2012 10:27
par reālu skatījumu uz lietām un konkrētiem darāmā priekšlikumiem!

Lauķis Jurka16.02.2012 14:09
to Kognito
PRET latviešu valodas un tautas iznīcināšanu!
PRET naida kurināšanu pret latviešiem!
PRET 5.kolonas darbību Latvijā !
PRET cionistiem un krievu šovinistiem!

Illis16.02.2012 14:38
KRIEVU PAVASARA 1.PAKĀPES ZAUDĒJUMU KAČĀS UZ NEPILSOŅU NEMIERIEM. ATPAZĪSIM MUSINĀTĀJUS, IMPORTA NEMIERNIEKUS UN PASMIESIMIES.

ei
16.02.2012 16:41
PRET divvalodību
PRET rusifikāciju

Latvieši esiet modri !
16.02.2012 17:19
par nacistu cilveku var nosaukt ja vinsh savu nacionalitati uzliec augstak par citam nacionalitatem un pieskir vienai nacionalitatei vairak tiesibu neka citiem ,

Krievu nacisti VAARDOS viemeer bija un ir tagad "internacionalisti". Un zem to inter-ma dara savu ekspansionismu. Ar internacionalisma vaardiem izniicinaaja 25 miljonus SSSR iedziivotaaju un rusificeeja koloniju tautas.
Abhaazus arii okupeeja ar "int paliidziibas" vaardiem.

nu-nu
16.02.2012 17:41
 qq => Daina rakstīja:
kurš vienmēr skatās pagatnē, tām nav nākotnes
pievienotas 2 atbildes
Tiešām zelta vārdi.Bet žēl ka viņos neieklausās.

Arvis
16.02.2012 20:38
‘’Saskaņas centrs’’ netika pielaists darbam valdībā 
nevis etnisku iemeslu, bet tā vadītāju politiskās nostādnes dēļ,
kas neatzīst un nenosoda Latvijas okupāciju 1940. gadā

Pašlaik nepārtraukti un arvien uzkrītošāk no latviskai Latvijai nelojāliem ļaudīm tiek izplatīta aplama versija, ka ’’Saskaņas centrs’’ nav iekļauts valdošajā koalīcijā etnisku iemeslu dēļ, kas ir izraisījis daļas krievvalodīgo pilsoņu protesta pasākumus, saistītus ar viņu pašcieņas saglabāšanu (N. Ušakova, J. Urbanoviča kungu u.c. redzamāko partijas darbinieku izteikumi). Tomēr tas nebūt nav tā. ’’Saskaņas centru’’, kaut arī tajā visi būtu latvieši, valdošajā koalīcijā nevarētu pieņemt tā vadītāju aplamās politiskās nostājas dēļ.
Latviešu vēlētāji nav aizmirsuši un nevar piedot, ka Urbanovičs ar atbalstītājiem savā ’’Mein Kampf ” (mana cīņa) stila vairāk kā 400 lapaspušu garajā sacerējumā ’’Nākotnes melnraksti” visādā veidā cenšas noliegt nenoliedzamo, ka 1940. gada 17. jūnijā nav notikusi Latvijas okupācija, bet Latvija brīvprātīgi iestājusies Padomju Savienībā. Okupācijas un tai sekojošo represiju noliegšana ir necieņa pret Latvijas pamatiedzīvotājiem, kas no tā tika smagi cietuši. Viņiem ir tiesības un pienākums pret nevainīgi cietušajiem un bojā gājušajiem tautiešiem prasīt okupācijas un PSRS totalitārās impērijas noziegumu nosodīšanu un kriminālatbildību par centieniem tos attaisnot, kā to ir izdarījuši lietuvieši. 
Būtu jāaizliedz balotēties Saeimas un pašvaldību vēlēšanās personām, kas neatzīst un nenosoda Latvijas okupāciju 1940. gadā un tai sekojušās masveida represijas, nevis diskutēt par šādu personu, konkrēti - ’’Saskaņas centra’’ vadītāju ņemšanu vai neņemšanu valdībā. Turklāt, pēc tā nav nekāda nepieciešamība. Četrām latviskajām partijām: ZRP, Vienotībai, VL/TB/LNNK un ZZS šajā 11. Saeimā ir 69 deputātu vietas, kas ir pietiekoši stabilas koalīcijas izveidošanai visatbildīgāko lēmumu pieņemšanai

Atceros
16.02.2012 23:14
Finks esot pareģojis, ka Latvija tikšot galā, ar okupācijas sekām un latviešu tautai sākšoties zelta laiki.Lūk, šis pareģojums “Latvija atkal plivinās sarkanbaltsarkano karogu, bet pie varas būs komunisti. Tā tas ilgs vairākus gadus. Komunisti nedarbosies latviešu tautai, bet krievu interesēs. Daudzi būs runu par brīvību un neatkarību. Tas būs tukšas muldēšanas laiks. Joprojām būs tas pats viss sliktais pret latviešiem. Komunisti padarīs latviešus plikus un nabagus. Paši viņi savāks lielas vērtības. Tās iegūs krievi un žīdi. Tās nebūs godīgā ceļā iegūtas vērtības. Tad – es nevaru pateikt, kā tas iznāks – bet viņi būs spiesti atdot visu atņemto latviešiem atpakaļ. Būs milzīgs pasaules spiediens – krievi un visi svešie dabūs braukt prom”… Es šo pareģojumu pirmo reizi dzirdēju Latvijas radio 1, kad to lasīja Lija Guļevska, pēc tam izlasīju “Jumavas” grāmatā par gaišreģi Finku.

jimmbo
17.02.2012 00:22
Parādījusies interesanta skrejlapa, manā pastkastē ( atbalsti valsti! referendumā balso "par"
2012. gada 18.februārī. otrā pusē dzejolītis un paraksts Latvijas patriotisma iniciatīva
manuprāt maldinoša lapele, un arī pilnīgs sviests

nu re
17.02.2012 00:38
par nacistu cilveku var nosaukt ja vinsh savu nacionalitati uzliec augstak par citam nacionalitatem un pieskir vienai nacionalitatei vairak tiesibu neka citiem , ka ari doma par citiem ka par untermenshen... 
=============
Un kuri tad te stāda sevi augstāk par pārējien? kuri pieprasa visiem runāt viņu valodā? kuri nevēlas sazināties valsts valodā? ...

citāts
17.02.2012 00:38
Tautai, kura aizmirst pagātni, nav arī nākotnes.

pievienota 1 atbilde
nu re
17.02.2012 00:45
Даже такие "одиозные" для вас персонажи, как Линдерман и Кабанов, работали в русской редакции газеты "Атмода"! Без русских, невозможно было набрать 73,68% голосов ЗА независимость в 1991 году. 
==========
Problēma jau tā, ka toreiz daudzi domāja - būs tāpat kā bija, tikai labāk: varēs braukāt uz ārzemēm, būs brīvība, bet, saprotams, viss notiks vislabākajā un pareizākajā krievu valodā. Jo pat nespēja iedomāties, ka tā varētu nebūt. Vai kāds atceras TV sižetu, kur kāda pedagoģe (!!) kaunināja latviešus: padomā tikai, starptautiska konference, atbraukuši ārzemju ciemiņi, bet latvieši atļāvušies runāt latviešu valodā! pie tam visā nopietnībā.

Kas attiecas uz Kabanovu un Lindermani Atmodā - rodas loģisks jautājums, KO tieši viņi tur darīja.

abet nu re
17.02.2012 09:05
Čeka speciāli taču tautas kustībās iefiltrēja savus štirliciņus... Tādi frukti esot bijuši pat TF vadībā. Un to taču varēja redžet, jo tā cēlā kustība drīz vien tika novirzīta tukšā pļāpāšanā un okupācijas, kolonizācijas, rusifikācijas sekas netika reāli likvidētas, notika tikai deokupācijas, derusifikācijas imitācija.

Kristīne
17.02.2012 10:52
 citāts rakstīja:
Tautai, kura aizmirst pagātni, nav arī nākotnes.

pievienota 1 atbilde
Aivars Stranga: Tikai vārdi un tikai skaitļi 2 
Aivars Stranga, profesors, LU. 2008. gada 9. janvāris 02:10 .
Laika posmā no 1917. gada beigām līdz 1921.gadam par Valsts ārkārtējās komisijas - čekas - upuriem Krievijā krita vismaz 500 000 cilvēku. Tas bija ne tikai vislielākais slaktiņš Eiropas jaunāko laiku vēsturē, bet briesmīgs arī zvēriskuma ziņā. Lai arī joprojām var sastapt apsūdzības kādai vienai tautībai čekistu vidū, galvenokārt ebrejiem, tautībai, manuprāt, nebija nekādas nozīmes un nepastāvēja un nepastāv ne ebreju, ne latviešu kolektīvā vaina. 

Ārkārtējā komisijā (čekā) visā Krievijā 1917.-1920.gads bija latviešu ietekmes kulminācijas laiks. Jau 1917.gada 20.decembrī, kad tika nodibināta Viskrievijas Ārkārtējā komisija (čeka), divi latvieši - J.Peters un K.Pētersons - bija F.Dzeržinska vistuvākie un ietekmīgākie līdzgaitnieki. 1918.gada septembrī čekas centrālajā aparātā Maskavā strādāja 781 cilvēks, no kuriem latvieši bija 35,6%, ebreji - tikai 3,7%. Savukārt no 70 čekas komisāriem - vadošajiem kadriem - latvieši tobrīd bija pat vairākumā - 54,5% (38 komisāri), kamēr ebreji ar trim komisāriem - tikai 4,3%. Šī neredzētā un nedabiskā latviešu loma tomēr sāka kristies jau 1919.gadā, piemēram, 27.martā apstiprinātajā VĀK (VČK) kolēģijā bija 14 cilvēku, no kuriem absolūtais vairākums - astoņi - jau bija krievi, bet latvieši joprojām bija otrajā vietā ar trijiem kolēģijas locekļiem: Mārtiņu Lāci (Sudrabu), Jēkabu Peteru, Aleksandru Eiduku; tad sekoja pa vienam polim (pats čekas vadītājs Felikss Dzeržinskis), armēnim (V. Avanesovs) un ebrejam (Grigorijs Morozs). Vismaz trīs četrus gadus, sākot ar 1917.gada decembri, ar pašu VČK izveides pirmo dienu, līdz pat 1921.gadam par visietekmīgākajiem cilvēkiem VĀK, tūlīt aiz Dzeržinska bija nevis ebreju tautības čekisti, bet latvieši Jēkabs Peters, VĀK priekšsēdētāja vietnieks un pirmais Revolucionārā tribunāla priekšsēdētājs, kā arī citu ārkārtīgi ietekmīgu amatu izpildītājs, un Mārtiņš Lācis, kurš bija vadījis divas galvenās nodaļas - Kontrrevolūcijas apkarošanas nodaļu un Slepeno daļu, kā arī bijis Visukrainas ĀK priekšsēdētājs un Ārkārtas komisijas un kara tribunāla priekšnieks Austrumu frontē. Dažbrīd viņi bija pat ietekmīgāki par pašu Dzeržinski. Peters, kurš bija devis čekai nepārspējamo nosaukumu "izrēķināšanās orgāns" (organ raspravi), 1918.gada vasarā pusotru mēnesi bija čekas priekšsēdētāja amata izpildītājs. Viņiem abiem bija izšķiroša loma kreiso eseru dumpja, kura laikā dumpinieki bija pat apcietinājuši Dzeržinski, apspiešanā 1918.gada jūlijā un masveida sarkanā terora sākšanā un īstenošanā kopš 1918.gada septembra. Peters atzina, ka tobrīd uzreiz tika nošauti 600 ķīlnieku, lai arī tas, protams, bija ārkārtīgi samazināts skaits - pilsoņu kara gados čekas upuru skaits, iespējams, nebija mazāks par kaujas darbībās bojāgājušajiem. Neviens ebreju tautības čekists šajā laikā nevarēja sacensties nedz ietekmes, nedz paveikto noziegumu ziņā ar Peteru un Lāci. 
.....
http://www.diena.lv/sabiedriba/aivars- stranga-tikai-vardi-un-tikai-skaitli-31 653

Latvietis
18.02.2012 17:29
Esmu pret otrās oficiālās valsts valodas ieviesšanu,Bet,mums jābūt lokanākiem attiecībā uz "mūsu" krieviem.°Pietam tie vairs sen nav tie krievi kas dzīvo Krievijā.
Es piem automatiski naturalizētu un piesķirtu pilsonību tiem Latvijas krieviem kas šeit nodzīvojusi ilgāk par 30 gadiem un kuriem vecums pārsniedz piecdesmit gadus.Tas mazinātu spriedzi šajos jautājumos vismaz par 70%,un lielā Krievija pazaudētu daudz trumpju intriku pavairošana pret Latviju...un vispār mums ar Krieviju būs ir un bija jārēķinās vienmēr,tapēc jābūt viltīgākiem un ar to ir jāsadarbojās, protams paturot viemnēr iespēju pieņemt neatkarīgus lēmumus.Jo tā ir vienīgā versija kā pacelt mūsu ekonomiku,Eiropa mūs un mūsu preces negaida,bet Krievijas tirgū varam pļaut un pļaut...
Ziņo redaktoram!00Citēt un atbildēt

Vidvuds Beldavs
18.02.2012 21:44
 ES pats rakstīja:
Es gan vairāk pieļauju par nopietnām izmaiņām politisko grupējumu attiecībās - SC jānonāk valdībā, citādi "ziepes" būs agri vai vēlu...

Iespējams, ka daudzi latvieši ar...
pievienota 1 atbilde
Ja SC pieņemtu okupācijas faktu un atzītu latviešu valodu kā vienīgo valsts valodu, tad SC būtu valdībā. Tā kā SC neatbalst šīs nostādnes tad SC netika valdībā. Vai ir cerība ka SC mainīs savu politiku nākotnē? Okupācijas neatzīšanai nav nekāds sakars ar krievu iedzīvotāju tiesībām bet atspoguļo krievu šovinistu viedokli kas noliedz Latvijas neatkarību. SC vajag noraidīt šovinistus un strādāt lai celt tādu Latviju kur visiem būs labāka dzīve.

http://aculiecinieks.delfi.lv/news/sabiedriba/vladimirs-novodvorskis-referenduma-rezultati-iespejamie-scenariji.d?id=42131978

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s