Hambo Lamas Itigelova vēstījums savai tautai

(Dzimis 1852.gadā. 1927.gada vasaras sākumā, pretojoties Staļina spiedienam nodot nemirstības noslēpumu, 75 gadu vecumā noskandējis pats sev ‘Laba vēlējumus aizejošajam’, saskaņā ar viņa norādījumiem apbedīts koka šķirstā. 1955.gadā 103 gadu vecumā saskaņā ar viņa norādījumiem izņemts no šķirsta stāvokļa novērtējumam un izrādījies esam ar dzīvām ķermeņa šūnām. Pašlaik joprojām atrodas tajā pat, it kā anabiozes stāvoklī. Skat.arī http://tencinu.wordpress.com/2013/10/14/g-n-petrakovica-hipoteze-hambo-lamas-itigelova-anabioze-vai-nemirstiba-un-citi/)

 hambo-lama__XIIbiolauks_DD1

Kas svētīts ar neaizmirstamā Lamas Trim dārgumiem1,

Tas pilnveido savu saprātu droši un nemitīgi,

Dodot iespēju desmit nozīmīgām satikšanām.

Jauneklīga drauga bagātība tikai agrīnam labdarības uzkrājumam.

Zeltainā Sumeru kalna redzējums, kas līdzinās piecu Skandhu satikšanai2.

Tas nesirgst ar domu, vai apmierināts ir jūsu dārgais ķermenis.

Esiet skaidri šajā netīrumu jūrā bīstamajā un juku laikā,

Kā piecu Skandhu ziediņš, kas kā kupls koks satur izaugušo vietu.

Vai pieci jūsu gaišie un labvēlīgie centieni nav sarmas un krusas skarti?

Ar šiem vārdiem es nododu Mācību atgādinājumam un saglabāšanai!

Tādu, kas atradis cilvēcisko dārgo brīvību – atrast ir grūti!

Tādu, kas saticis Budas Dārgo Mācību – satikt grūti!

Šejienes saimniekam – Očirdari (Ochirdari, Очирдари, Mongolijā) Lamam – grūti piekļūt un parunāties!!!

Ļāvies dzīvībai bīstamu darbu maldiem,

Arī bezbēdīgi soļodams sasniegsi šīs dzīves robežu,

Savas karmas sarkanās enerģijas dzīts,

Kas ved uz tikšanos ar nāves saimnieku.

Vienatnē aizejot nākošajā pasaulē,

Visa tava bagātība, radi un tuvinieki,

Paliekot dzimtajā malā, nesekos tev.

Šīs neprātā savāktās un sakrātās bagātības

Vērtīsies par īstu indi un nederīgas kļūs,

Tā mācījuši visi iepriekšējie Budas.

Bez kaisles pētot zemes dzīvi, sāciet ar šodienu

Desmit Labvēlīgo Darbu3 dzīvošanu – nekavējieties!!!

Nav manā galējā vēstījumā vairāk īpaša sacītā,

Esot šajā dzīvē.

Uz krievu valodu tulkojis XXIV Hambo Lama Damba Ajušejevs

Komentāri:

1. Trīs dārgumi – Buda, Dharma, Sangha.

2. Piecas Skandhas – īstenības budistu apraksta pamats, kas burtiski nozīmē piecus kopumus – tas ir, dzīvas būtnes īstenības uztveres vienotā norise izskaidrojuma ērtības labad tiek sadalīta piecos aspektos:

  • Rūpa – skandha jeb uztveramā kopums (visa dzīvas būtnes objektīvā pasaule, tostarp tās fiziskais ķermenis);
  • Vidana – skandha – uztvere jeb sajūtas (patīkams, nepatīkams un ne šāds ne tāds);
  • Samadžna – skandha – lietu atšķiršana, funkcionālais saprāts;
  • Sanskara – skandha – neapzinātu impulsu kopums (pieņemšana, noraidījums un vienaldzīgums), kas veido visu dzīvas būtnes uztveres spektru;
  • Vidžnjāna – skandha – apjēga, kas satur 6 aspektus: redzamā, dzirdamā, saožamā, sagaršojamā, sataustāmā un prāta darbības apjēga.

3. Desmit Labvēlīgo nodomu dzīvošana – atteikšanās no desmit ķermeņa, mēles, apziņas grēkiem. Tikumības prakse, kas dibināta atturībā no desmit netikumiem.

Trīs fiziskie netikumi:

  • dzīvības atņemšana dzīvai būtnei;
  • zagšana;
  • dzimumpārkāpums, izvirtība.

Četri runas netikumi:

  • meli;
  • ļaunas valodas (nevienprātības vai nesaskaņu veicināšana);
  • rupjības;
  • liekvārdība.

Trīs prāta netikumi:

  • skaudība;
  • ļaunprātība;
  • iedomas (neesoša iztēlošanās par esošu).

http://etegelov.ru/message

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s